dilluns, 25 de gener del 2010

Diumenge de Barcelonada

Ahir vaig anar a fer una "Barcelonada". Ho dic quan vaig a fer de turista per Barcelona.
Aquest cop l'escollit va ser el Poble Español. Feia anys i anys que no el trepitjaba, la veritat, la imatge que tenia seguèix sent la mateixa que vaig veure, però amb unes dimensions més petites (sol passar que quan ets petit tot et sembla molt més gran). La veritat és que amb poca estona es pot fer el recorregut, però no t'importa fer-lo més d'un cop perquè cada cop hi descobrèixes alguna cosa.
El que em va sorpendre va ser descobrir-hi un moseu d'art contemporani, concretament la FUNDACIÓ FRAN DAUREL amb peces d'artistes com Dalí, Clavé, Saura, Tàpies, Barceló, Chillida i moltes de Picasso entre d'altres.

Escultures al jardins del Poble Espanyol


Totes les botiguetes i sobretot els tallers artesanals tenen un encant especial, i si no heu vist mai treballar el vidre també és molt curiós.

Taller on treballen el vidre

Aquesta "Barcelonada" va incloure una visita a l'exposició d'Aristides MAILLOL a la Pedrera.

Pati interior de La Pedrera

Va ser una llàstima que la visita tingués de ser una mica ràpida perquè la veritat és que val la pena contemplar amb tranquil.litat la seva obra. Em va sorprendre la varietat de tècniques que dominava el Sr.Mallol, dibuix, pintura (em va recordar molt a la de Gauguin), tapís i sobretot escultura. Ha set un plaer poder gaudir de tota aquesta obra i sobretot de descobrir aquest artista que fins fa un temps era totalment desconegut per mi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Dades personals